نیوز افیس – این پژوهش به دنبال استخراج تصویر ذهنی مردم ایران (شهر اصفهان به‎عنوان مورد مطالعه) از شخصیت های کهن الگویی است. – عاطفه طالب نژاد، بهرام رنجبریان، حمید بیدرام، حسین سماواتیاندرس هایی برای مدیران بازاریابی این پژوهش به دنبال استخراج تصویر ذهنی مردم ایران (شهر اصفهان به‎عنوان مورد مطالعه) از شخصیت های کهن […]

نیوز افیس –

این پژوهش به دنبال استخراج تصویر ذهنی مردم ایران (شهر اصفهان به‎عنوان مورد مطالعه) از شخصیت های کهن الگویی است.

– عاطفه طالب نژاد، بهرام رنجبریان، حمید بیدرام، حسین سماواتیاندرس هایی برای مدیران بازاریابی این پژوهش به دنبال استخراج تصویر ذهنی مردم ایران (شهر اصفهان به‎عنوان مورد مطالعه) از شخصیت های کهن الگویی است.

چکیده این پژوهش به دنبال استخراج تصویر ذهنی مردم ایران (شهر اصفهان به‎عنوان مورد مطالعه) از شخصیت­ های کهن ­الگویی است.

به‎علاوه، بر مبنای نظریه نمادگری شکل، اشکال هندسی به‎عنوان یکی از عناصری که ممکن است در انتقال معنای کهن­ الگویی به برندها نقش داشته باشند، مطالعه شده ­اند.

نتایج اجرای مطالعات مقدماتی و مطالعه اصلی شامل ۷۷ مصاحبه عمیق نیم ه­ساختاریافته نشان می­دهد تصویر ذهنی پاسخگویان ایرانی از شخصیت­های کهن‎الگویی با ادبیات موجود در این زمینه شباهت­ ها و تفاوت­ هایی دارد.

همچنین متناسب و نامتناسب­ترین اشکال هندسی با هر کهن ­الگو شناسایی شدند.

تداعیات کهن­ الگویی افراد از اشکال هندسی مبتنی بر برایند معانی ذاتی ناشی از ویژگی­ هایی مثل تقارن، زاویه­ داری و تعداد اضلاع و نیز، معانی اکتسابی است.

علاوه بر این، خلاف پژوهش­ های پیشین در خصوص اشکال هندسی، زاویه ­دار بودن تنها عامل اثرگذار بر ادراک کهن ­الگویی از اشکال نبوده و در مورد همه کهن­ الگوها نیز عامل مؤثر نیست.

نتایج این پژوهش می­تواند در طراحی محصول و لوگوی شرکت و تبلیغات و به‎طور کلی مدیریت معنای برند، بسیار مفید باشد.

کلیدواژه ها شخصیت برند؛ شکل؛ کهن الگو؛ معنای برند؛ هویت دیداری نویسندگان: عاطفه طالب نژاد: دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران بهرام رنجبریان: استاد مدیریت بازاریابی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران حمید بیدرام: دانشیار دسته آمار، دانشکده علوم، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران حسین سماواتیان: دانشیار دسته روان‎شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان‎شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران فصلنامه مدیریت بازرگانی – دوره ۹، شماره ۴، زمستان ۱۳۹۶٫

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.

کلید واژه ها: اصفهانایرانبازاریابیمطالعهدانشگاهمدیریتتصویرعلومهاییعاطفهطالبمردممدیراناداریتبلیغاتایرانیانتقالزمستانمصاحبهادبیاتدکتریطراحیمقالههویتنشان

سایت خبری نیوز افیس

دسته بندی: سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد